Lukijoilta: Kaikki ostajat eivät ole nettikansaa

Ostin vaasalaisesta kodinkoneliikkeestä tulostimen/kopiokoneen/skannerin.

Myyjä ei tiennyt laitteesta varmaan enempää kuin minäkään, näytti nettisivuilta samoja asioita kuin olin jo katsonut.

Kotiin tultuani viritin laitetta läppäriin. Ei onnistunut muu kuin tulostus. Myyjä ei ollut huomannut sanoa, että ajurit ja kaiken maailman ohjurit pitää etsiä internetistä k.o. laitteen sivuilta.

Eivät kaikki ostajat ole nettikansaa. Asia selvisi, kun menin seuraavana päivänä liikkeen huoltotiskille ja odottelin puoli tuntia. Palvelu oli hyvää, ja sain ohjeet.

Tämä on varmaan yleinen ongelma. Eivät ihmiset ymmärrä heti mennä laitteen kotisivuille hakemaan ohjeita. Neuvonta kuuluu minun mielestäni myyjälle.

Mutta onko nyt niin, etteivät myyjät tunne laitteita/koneita, joita myyvät, vaan myyvät vaan ja kehuvat erinomaiseksi? Ammattitaitoa peliin!