Uutiset

Vaasalaissuklaata Monacon jahdeille

Vaasalaissuklaata esiteltiin jahtikerholla yhdessä 17 muun suomalaisyrityksen kanssa. Kuva: Taiga Chocolate
  • Vaasa

VAASA

Vaasalainen Taiga-suklaa jatkaa maailmanvalloitustaan. Nyt vuorossa on Etelä-Eurooppa.

Kuukausi sitten Taiga Chocolate vieraili Monacossa esittelemässä tuotteitaan suomalaisten elintarvikkeiden näyttelyssä, joka pidettiin Monacon jahtiklubilla.

– Tapahtuma osui täydelliseen ajankohtaan Cannesin ja Monacon Yacht Show- näyttelyiden väliin. Ranskasta saapuvia jahteja oli jo rantautunut Monacon satamaan seuraavaa näyttelyä varten, Taiga Chocolaten toimitus- ja myyntijohtaja Tanja-Maria Davidov iloitsee.

Miljonäärit anonyymeina

Suomalaisten elintarvikkeiden näyttely kuului osana Business Finlandin Food From Finland -ohjelmaa, joka pyrkii suomalaisen elintarvikealan kehittämiseen, kasvattamiseen sekä viennin edistämiseen.

Business Finland ja Food From Finland ovat olleet tärkeä osa Taiga Chocolaten toimintaa alusta asti.

Nyt ohjelman kautta saadut kontaktit johdattivat Monacoon, jossa vaasalaisten suklaata maistelivat niin superjahtien kokit, emännät kuin jahtien omistajamiljonääritkin.

– Jahtien omistajat kulkevat tapahtumissa hyvin anonyymisti shortseissa ja t-paidoissa. Jälkeenpäin sain kuitenkin kuulla, että tapahtumassa oli käynyt myös heitä, Davidov kertoo.

18 suomalaisyrityksestä Taiga Chocolate oli tapahtumassa ainoa Pohjanmaalta.

Onnellista energiaa

Monacoon matkustaminen kannatti niin saatujen kontaktien kuin brändin rakentamisenkin kannalta.

– Kehitteillä on jahtialuksia varten räätälöity online-palvelu, joka myy erilaisia tuotteita ja palveluita jahteja varten. Nyt meillä on mahdollisuus päästä osaksi heidän valikoimiaan ensimmäisenä suklaatuotteena, Davidov kertoo.

Taiga verkostoitui myös muiden toimijoiden kanssa, jotka välittävät tuotteita jahdeille ja toteuttavat jahtien omistajien toiveita.

– Brändinä haluamme profiloitua tiettyjen asioiden yhteyteen. Taiga-suklaa sopii lahjatuotteeksi, erityislaatuisiin herkutteluhetkiin ja tilaisuuksiin. Menestyminen ulkomailla muistuttaa myös siitä, kuinka hyviä me Suomessa oikeasti olemme.

Suomessa hyviä vientituotteita on useita.

– Suomalaisen luonnon puhtaus, marjojen terveysvaikutukset ja onnellisuus ovat kaikki asioita, joista voi viestiä suklaalla. Energiakaupunkiimme sopivasti sloganimme on pitkään ollut ”Happy Energy”, ja tulevaisuudessa haluamme keskittyä elämyksellisyyteen ja onnellisen energian välittämiseen entistä enemmän, Davidov kertoo.

Emma Takalo

Mainos (sisältö jatkuu alla)

Mainos päättyy

Mainos (sisältö jatkuu alla)

Mainos päättyy

    Jaa artikkeli
    Lounaspaikka